fra Tomislav Glavnik franjevac Zagreb
"O Bože, ti si Bog moj:
gorljivo tebe tražim;
tebe žeđa duša moja,
tebe želi tijelo moje,
kao zemlja suha, žedna, bezvodna.
Ti postade meni pomoć,
kličem u sjeni krila tvojih.
Duša se moja k tebi privija,
desnica me tvoja drži." Ps 63
Pitaj svećenika
don Josip Lenkić prezbiter Zadar
"Slavit ću te, Gospodine za života,
u tvoje ću ime ruke dizati." Ps 63,5
Pitaj svećenika
vlč. Krunoslav Novak prezbiter Zagreb
"Kao djeca svjetlosti hodite." Ef 5,8
Pitaj svećenika
p. Antun Volenik isusovac Zagreb
"Uzmi, Gospodine,
i primi svu moju slobodu,
moju pamet, moj razum i svu moju volju,
sve što imam i što posjedujem.
Ti si mi to dao, Tebi, Gospodine,
sve vraćam; sve je tvoje,
raspolaži sa svime po svojoj volji.
Daj mi samo svoju ljubav i milost,
i to mi je dosta." DV 234
Pitaj svećenika
Ukoliko niste sigurni kome želite postaviti pitanje postavite pitanje, a neki od svećenika će vam odgovoriti.
Arhiva
Odgovara:

p. Antun Volenik

utorak, 21. siječnja 2014.

Smiju li se homoseksualne osobe odazvati duhovnom pozivu?

Poštovani,

zanimalo bi me sljedeće: smiju li osobe homoseksualne orijentacije koje osjećaju Božji poziv (žele postati svećenik, redovnik ili redovnica), odazvati se tom pozivu, tj. pristupiti bogosloviji ili samostanu?

Budući da je Vaše pitanje postavljeno vrlo konkretno, preskočit ću cijelu problematiku homoseksualnosti i (judeo)-kršćanstva i podsjetiti samo na tri vrlo poznata broja KKC:

2357 Homoseksualnost označava odnose između muškaraca ili žena koji osjećaju spolnu privlačnost, isključivu ili pretežitu, prema osobama istoga spola. Očituje se u vrlo različitim oblicima kroz vjekove i u različitim kulturama. Njezin psihički nastanak ostaje velikim dijelom neprotumačiv. Oslanjajući se na Sveto pismo, koje ih prikazuje kao teško izopačenje. Predaja je uvijek tvrdila da su "čini homoseksualni u sebi neuredni". Protive se naravnom zakonu. Oni spolni čin zatvaraju daru života. Ne proizlaze iz prave čuvstvene i spolne komplementarnosti. Ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni.

2358 Nemali broj muškaraca i žena pokazuju duboke homoseksualne težnje. Ne biraju oni svoje homoseksualno stanje; ono za većinu njih predstavlja kušnju. Zato ih treba prihvaćati s poštivanjem, suosjećanjem i obazrivošću. Izbjegavat će se prema njima svaki znak nepravedne diskriminacije. Te su osobe pozvane da u svom životu ostvare Božju volju, i ako su kršćani, da sa žrtvom Gospodinova Križa sjedine poteškoće koje mogu susresti uslijed svojega stanja.

2359 Homoseksualne osobe pozvane su na čistoću. Krepostima ovladavanja sobom, odgojiteljicama nutarnje slobode, kadšto uz potporu nesebična prijateljstva, molitvom i sakramentalnom milošću, one se mogu i moraju, postupno i odlučno, približiti kršćanskom savršenstvu.

Iz ovoga slijedi također poznati zaključak da treba razlikovati između homoseksualnih čina (koji su grijeh i moralno zlo) i osoba s homoseksualnim tendencijama koje treba prihvaćati u njihovoj borbi za pronalaskom vlastitog identiteta i odnosa s Bogom i s bližnjima. U tom kontekstu treba tumačiti i poznatu izjavu pape Franje "Ako je neka osoba gay i traži Gospodina i ima dobru volju, tko sam ja da joj sudim?" http://www.glas-koncila.hr/index.php?option=com_php&Itemid=41&news_ID=23014

Ipak postoje i jasne službene upute glede ovog pitanja. I ovdje preskačem povijesnu pozadinu i želim se osvrnuti samo na zadnji dokument objavljen 2005. pod nazivom: „Uputa o kriterijima za razlučivanje zvanja s obzirom na osobe s homoseksualnim sklonostima u pogledu njihovog pripuštanja u sjemenište i svete redove“. U njemu nalazimo i sintagmu da se ,,ne mogu prepustiti u sjemenište ili za svete redove one koji prakticiraju homoseksualnost, pokazuju duboko ukorijenjene homoseksualne sklonosti ili podupiru tzv. ‘gay kulturu’’ http://www.vatican.va/roman_curia/congregations/ccatheduc/documents/rc_con_ccatheduc_doc_20051104_istruzione_en.html

Ista uputa nastavlja da svatko tko je bio zahvaćen homoseksualnim sklonostima u prošlosti, treba ih „jasno nadvladati“ najmanje tri godine prije ulaska u sjemenište. Dakle sam dokument je prilično oštar jer tu ne govori o homoseksualnih činima, već homoseksualnim sklonostima. Također, u svom prvom dijelu, gdje se govori o duhovnom očinstvu i zrelosti, dokument ukazuje na čestu „afektivnu nezrelost“, na ovom području. Dokument je svojevremeno podigao prilično prašine pa postoji i pojašnjenje iz 2008. koje je jasno potvrdilo zahtjeve dokumenta iz 2005. http://www.catholicnewsagency.com/news/vatican_says_prohibition_against_gays_in_seminaries_is_universal/

Dakle, kratko i jasno: odgovor je može pod određenim uvjetima i uz spremnost velikog rada na sebi, otvorenosti vodstvu Duha Božjega i ljudi koji na ovom području mogu pomoći (duhovnika po potrebi i psiho terapeuta). Gospodin će tada uzvratiti s puno darova od kojih će najveća biti poniznost.

Krist neka je u tebi.

Krist neka je pred tobom,

Krist neka je iza tebe,

Krist neka je iznad tebe,

Krist neka je ispod tebe,

Krist nek ti je s desna,

Krist nek ti je s lijeva,

Krist u srcu svakog čovjeka koji misli na te,

Krist u svakom čovjeku koji te gleda,

Krist u svakom uhu koje te čuje.

Da biste komentirali, prijavite se.