fra Tomislav Glavnik franjevac Zagreb
"O Bože, ti si Bog moj:
gorljivo tebe tražim;
tebe žeđa duša moja,
tebe želi tijelo moje,
kao zemlja suha, žedna, bezvodna.
Ti postade meni pomoć,
kličem u sjeni krila tvojih.
Duša se moja k tebi privija,
desnica me tvoja drži." Ps 63
Pitaj svećenika
don Josip Lenkić prezbiter Zadar
"Slavit ću te, Gospodine za života,
u tvoje ću ime ruke dizati." Ps 63,5
Pitaj svećenika
vlč. Krunoslav Novak prezbiter Zagreb
"Kao djeca svjetlosti hodite." Ef 5,8
Pitaj svećenika
p. Antun Volenik isusovac Zagreb
"Uzmi, Gospodine,
i primi svu moju slobodu,
moju pamet, moj razum i svu moju volju,
sve što imam i što posjedujem.
Ti si mi to dao, Tebi, Gospodine,
sve vraćam; sve je tvoje,
raspolaži sa svime po svojoj volji.
Daj mi samo svoju ljubav i milost,
i to mi je dosta." DV 234
Pitaj svećenika
Ukoliko niste sigurni kome želite postaviti pitanje postavite pitanje, a neki od svećenika će vam odgovoriti.
Arhiva
Odgovara:

don Josip Lenkić

nedjelja, 08. veljače 2015.

Zašto Bog dopušta patnje?

Znam da na internetu ima dosta odgovora, ali nigdje nema konkretan odgovor. Zašto Bog dopušta da svakodnevno umiru nevini ljudi, djeca... Unaprijed hvala na odgovoru M.T.

Foto: rastimo-u-vjeri.com

Poštovana,

Pitanje 'zašto pate, umiru, nevini ljudi, djeca…, zašto se loše stvari događaju dobrim ljudima?' - zapravo nema odgovora koji je zadovoljavajući u ljudskim okvirima razmišljanja.

Zlo u svijetu nastalo je jer čovjek nije znao živjeti svijet slobode s Bogom. Usmjerio ju je protiv Boga zato što je htio doći na Božje mjesto. Istočni grijeh kao objašnjenje postojanja zla u svijetu središnja je tema katoličkoga nauka. Istočni je grijeh osobni i stvarni grijeh prvoga čovjeka koji je čovjeku oduzeo mogućnost življenja u stanju iskonske pravednosti ili svetosti. Odluka prvih ljudi za grijeh nije unijela nered samo u odnose između ljudi i Boga, već i u odnosu između čovjeka i stvorenog svijeta. Ponekad ni sami ne možemo vidjeti dalekosežnost takvih posljedica. Nekada im vidimo izvor, a nekada ne. Nauk o istočnom grijehu jest okvir koji nam omogućuje reći da gdje obiluje grijeh, još više obiluje milost te kako je u Kristu punina praštanja i ozdravljenja.

Zlo i patnja prisutni su u svijetu. Povezani su s ljudskom egzistencijom. Oni nas prate kao životna sjena. Odakle dolaze? Od čovjeka? Od Boga? Zlo je trajni čovjekov upitnik. Pitanje je to vjernika i nevjernika. To je iskonsko pitanje. Zašto patnja, zašto bol? Ima li patnja smisla? Sama u sebi očito nema. Samo kroz ljubav patnja može dobiti smisao i otvoriti čovjeka prema transcendenciji. Čovjek kroz nju postaje svjestan samoga sebe i svoje krhkosti. Razumjeti činjenicu postojanosti zla ne znači i razumjeti njegov smisao.

Crkva uči da je Bog ontološki različit od svijeta i da svijet potpuno ovisi o Bogu. Čovjek stvoren na Božju sliku i priliku, ima vlast nad svijetom, ali i odgovornost prema stvorenom svijetu. Čovjek mora cijeniti Boga i vjerovati mu zbog Božjega stvaralačkog djela. Stvaranje je čin koji je slobodno poduzeo svemogući Bog i koji je izvršila Božja riječ prema Božjemu planu punom ljubavi. Stvaranje nije samo Božje djelo na početku. To je stalno uključivanje Boga u povijest. To znači da je Bog jedini izvor bivanja, istine, ljepote i dobrote u svijetu.

Bog je vječan, neograničen, sveznajuć, sveprisutan, svemoćan... Zašto očekujemo da bismo mi, ljudi (koji nismo vječni, neograničeni, sveznajući, sveprisutni ili svemoćni) trebali u potpunosti razumjeti Božje puteve?

Bog je dobar, pravedan, pun ljubavi i milosrdan. Često nam se događaju stvari koje jednostavno ne možemo razumjeti. Međutim, umjesto da sumnjamo u Božju dobrotu, trebamo se pouzdati u Njega.

 

Da biste komentirali, prijavite se.