Čovjek s vrčem vode (Mk 14, 12-16.22-26)

Zagledajmo se danas u Euharistiju. Usmjerimo svoj pogled prema Isusovu tijelu i njegovoj krvi. On je s nama pod prilikom kruha i vina i želi da blagujemo njegovo Tijelo i pijemo njegovu Krv. I od danas skroz do zadnjeg dana čeznimo za Božjom prisutnošću u srcu.
Autor: otac Arkadiusz Krasicki, CSSp/Laudato Photo: christybower.com četvrtak, 04. lipnja 2015. u 10:36
Sve što trebamo shvatiti i živjeti je objašnjeno u odlomku svetog evanđelja po Marku. Svaka riječ ima svoj razlog. Trebali bismo više godina da rastumačimo svaku riječ i shvatimo bogatstvo poruke o Euharistiji. Ali, svejedno na kraju mogli bismo početi iznova.

Božja je mudrost zapravo skrivena u Otajstvu, koje nikada neće presušiti. Zato, predlažem, zaustavimo se samo na jednoj rečenici, koja nam pojašnjava što se događa u Euharistiji. Više puta smo je čuli, ali moguće da nismo je zapazili niti povezali s euharistijom.

Isus upućuje svoje učenike da pronađu mjesto za blagovanje Pashe: „Idite u grad; tu će vas sresti čovjek, koji nosi vodu u vrču. Idite za njim!“ Možemo se pitati zašto tako? Zar Isus nije mogao reći konkretnu adresu? Izgleda da mora biti nešto neuobičajeno u tom čovjeku koji nosi vrč.

Isusovi učenici su bili pobožni Židovi. Znali su povijest Izraela, a osobito spasenjske događaje. Prema tome, čovjeka s vrčem možemo usporediti s događajem s brda Karmel kada je Ilija poubijao sve Baalove proroke. Time je izazvao mržnju kraljice, koja je vrebala na njegov život. Uplašio se i pobjegao u pustinju. Tu je htio okončat svoj život - Već mi je svega dosta – vikao je Gospodinu!

Tada mu dođe anđeo, udari ga i pozove da jede pečeni kruh i pije vodu iz vrča. To se ponovilo. Nakon drugog puta Ilija okrijepljen tom hranom i vodom išao je četrdeset dana i noći do gore Horeb gdje mu se objavio Bog (1 Krl 18-19). Moguće da na takav način Isus pojašnjava otajstvo Euharistije: kruh i vino!

Iako je tu riječ o vodi, za Isusa zamijeniti vodu u vino nije nikakav problem. On pretvara vodu u vino (usp. Iv 2, 1-11).

Možemo ovdje pronaći slijedeću poruku: ukoliko želiš biti svet, susresti živoga Boga iako ti je teško i ne da ti se više živjeti te sve je protiv tebe – primaj Euharistiju, jedi Kruh života i pij Kristovu krv. Isus želi da čujemo tu poruku. On zna da ne možemo sami hodati kroz pustinju naših svakodnevnih okolnosti. Možda je teško ili nije tako kako je trebalo biti. Crkva po Božjem naumu nudi euharistiju – Isusovo tijelo i krv.

Bog će nam uvijek dati snagu. Ako primamo s vjerom njegovo tijelo dozvoljavamo Bogu da nas vodi kroz život. Usprkos svim nevoljama on nam daje predivnu snagu. Ukoliko primamo Kristovo tijelo bez vjere, ili kako kažu: idem po hostiju, reda radi, onda nije čudo da se ništa ne događa u tvom životu.

Sve se više bojim da mnogi ne vjeruju u snagu Euharistije. Kada se je se blaguje s vjerom onda ona ispunjava svaki nedostatak i zacjeljuje svaku ranu. Jer je to uistinu, prema Kristovim riječima njegovo tijelo i krv.

Izraelci su tijekom svoga četrdeset godišnjeg boravka u pustinji jeli manu. Na početku ona im nije odgovarala jer nije imala okusa. No, kada su je jeli nekoliko godina imala okus meda i mlijeka, a pri kraju njihova putovanja imala je okus onakav kakav je svatko želio (usp. Izl i Br).

Ponekad i nam se Euharistija čini kao da je to ništa, bez okusa, ali kada je dugo i s vjerom blagujemo ona postaje ono što tražimo i želimo. Ako postoji u nama glad, ako lutamo i ne nalazimo rješenja, onda s vjerom primajmo tijelo Kristovo.

Čeznimo za potpunim ujedinjenjem s Gospodinom. On se sav daruje svakome i postaje ono što želimo. Ako smeta neki grijeh izbacimo ga u ispovjedaonici i primajmo Kristovo tijelo. Euharistija će postati u tebi med i mlijeko. Euharistija je sam Bog. On se u njoj daje sav tebi. Daje ti ono što tražiš, za čim žeđaš i gladuješ zato primaj često Euharistiju s vjerom.


 
Da biste komentirali, prijavite se.