Kovčežić za ručak na poslu je opet "IN"

Napunite kovčežić bjelančevinama (nemasnim mesom, ribom ili kuhanim jajem), zatim rižom, tjesteninom, kuhanim mahunarkama i žitaricama te maštovitim salatama, kuhanim povrćem i integralnim pecivima. Zadovoljstvo neće izostati, a uložen trud će se višestruko isplatiti.
Autor: Doc.dr.sc. Darija Vranešić Bender/Laudato Photo: www.sheknows.co.uk utorak, 15. listopada 2013. u 09:43

Ručak pripremite kod kuće, spremite ga u kovčežić i nosite na posao. Znanstvenici ponovno preporučuju ovaj stari običaj koji je, kažu, dobar za zdravlje. Uostalom, generacije radnika u prošlosti nosile su ručak od kuće jer nije bilo kantina i dostave.

Najnovija istraživanja pokazala su da ljudi koji glavno jelo pripremaju kod kuće teže manje od onih koji na poslu jedu gotovu hranu. To je zato što su mnogi sendviči kupljeni u trgovinama puni skrivene soli i masnoća. Zbog toga tijelo teško gubi na težini. Kad ručak pripremate kod kuće, kontrolirate sadržaj, a i proći ćete jeftinije.

Napunite kovčežić bjelančevinama (nemasnim mesom, ribom ili kuhanim jajem), zatim rižom,  tjesteninom, kuhanim mahunarkama i žitaricama te maštovitim salatama, kuhanim povrćem i integralnim pecivima. Zadovoljstvo neće izostati, a uložen trud će se višestruko isplatiti.

Najjednostavnija strategija je priprema hranjivog sendviča. Osvježite vaše sendviče integralnim pecivima sa sjemenkama i raznolikim salatama. Uobičajnom sendviču možete dodati ribanu mrkvu ili klice. Ukoliko ujutro nemate dovoljno vremena za pripremu, kvalitetan sendvič možete pripremiti i večer ranije.

Juhe su vrlo važan dio jelovnika. Ako na poslu nemate mogućnosti grijati juhu, možete je prigrijati ujutro kod kuće i ponijeti u termosici.

Maštovite salate također mogu poslužiti kao hranjiv obrok na poslu. Salate koje sadrže mahunarke ili tjesteninu osigurat će vam dugotrajnu energiju, a ako su vam draže salate od povrća dodajte im izvor bjelančevina (sir, jaja) i integralni kruh kako bi si osigurali dovoljno energije i nutrijenata.

Međuobroci iz radnog stola

Držite u stolu nekoliko vrsta zdravih međuobroka kako bi imale što za prigristi kada vas „uhvati kriza“. Uvijek držite u stolu:

- nekoliko vrsta voća. Bolje je imati manje količine, ali više raznolikog voća kako vam ne bi dosadilo
- krekere od integralnog brašna, rižine krekere, muesli ili voćne pločice
- mješavinu orašastih plodova poput oraha, badema i lješnjaka
- očišćeno povrće poput primjerice mrkve
- sušeno voće poput suhih smokava, šljiva i marelica
- mala pakiranja muesli žitarica i fermentirane mliječne proizvode
- mala pakiranja voćnog soka i vode.

Važno je i što pijete

Kava je vjerojatno najčešći suputnik zaposlenih ljudi, a  drugi su napitci u poslovnom okruženju nepravedno zapostavljeni. No, unos tekućine je vrlo bitan kako za zdravlje tako i za produktivnost. Ako tijekom dana ne unosimo dovoljno tekućine vrlo brzo nam se smanjuje koncentracija, a  slijede umor i glavobolje. Stoga bi na svakom radnom mjestu trebala stajati voda koju radnik pijucka tijekom dana. Dobar odabir za osvježenje su i prirodni voćni sokovi te zeleni čaj, a alkoholu nije mjesto u radnom okruženju.

Da biste komentirali, prijavite se.