Prehranom protiv nesanice

Uhodavanje u radnu rutinu i brojne obaveze nakon godišnjeg odmora nerijetko izazivaju stres. Stalni podražaji, užurbanost, velika količina informacija i brojne druge tekovine modernog radnog okruženja neminovno nas izlažu stresu s kojim se treba znati nositi.
Autor: Doc.dr.sc. Darija Vranešić Bender/Laudato Photo: www.huffingtonpost.com ponedjeljak, 02. rujna 2013. u 15:16

Kada stres postane toliko izražen da ometa normalni ritam sna, vrijeme je za uzbunu. Tada treba obratiti pažnju na brojne aspekte odmora i njege tijela, a jedan od čimbenika je i prehrana.

Određene namirnice mogu produljiti vrijeme potrebno da zaspimo ili pak pogoršati kvalitetu sna. Osobe koje pate od poremećaja spavanja bi iz posljednjeg dnevnog obroka trebale izbaciti zrele sireve - camembert, parmezan i roquefort, jetru, sušenu, usoljenu, dimljenu ili konzerviranu ribu, kobasice, suho meso, kiseli kupus, konzervirane krastavce, masline, čokoladu i špinat. Spomenute namirnice sadrže tiramin, molekulu koja potiče oslobađanje norepinerfina, moždanog stimulansa koji nas održava budnima.

U skupinu namirnica koje zbog njihovog stimulativnog djelovanja treba izbjegavati prije spavanja spadaju i kava, odnosno napici i namirnice koje sadrže kofein, te alkohol. Iako, alkohol zbog omamljujućeg djelovanja, može skratiti vrijeme potrebno da zaspimo, dokazano je da alkohol općenito negativno utječe na kvalitetu sna jer povećava vjerojatnost buđenja usred noći. Alkohol potiče i lučenje adrenalina, što pak ometa transport triptofana u mozak, pa tako posljedično nepovoljno djeluje i na razinu serotonina u mozgu.

Začinjena, preslatka i premasna hrana mogu izazvati gastrointestinalne smetnje poput gastroezofagealnog refluksa ili žgaravice, posebice noću, kada probavni sustav radi usporeno. Stoga je „tešku“ hranu i velike porcije uputno izbjegavati prije spavanja.

Riba, puretina, cjelovite žitarice, gljive, zeleno lisnato povrće, banane, sjemenke suncokreta i orašasti plodovi sadrže nutrijente koje mogu pomoći organizmu da se suprostavi stresu pa ih je uputno redovito imati na jelovniku.

I na kraju, vodu, čajeve, sokove i druge napitke bilo bi dobro konzumirati u ograničenim količinama u večernjim satima, jer bi u suprotnom, kvalitetu sna mogla narušiti učestala potreba za mokrenjem tijekom noći.

Da biste komentirali, prijavite se.