Slatke i sočne: 6 razloga da redovno jedete šljive

Slatki, sočni okus šljiva je samo jedan od razloga da ih uključite u svakodnevnu prehranu. Postoji 140 vrsta šljiva, a sve su bogate ugljikohidratima, imaju nizak nivo masnoća i kalorija, pune su vitamina A, C i E, kalcija, magnezija, vlakana i kalija.
Autor: www.magazin.ba Photo: www.bih-x.info četvrtak, 29. kolovoza 2013. u 17:50

Štite vaše srce
Jedna svježa šljiva (u prosjeku) sadrži 113 mg kalija, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog tlaka i koji smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

Pomažu pri probavi
Suhe šljive su kao stvorene da pomažu crijevima da rade svoj posao. Zalihu suhih šljiva (koju možete držati u frižideru) možete pripremiti vrlo jednostavno: Potopite suhe šljive u svježe prokuhanu vodu, odhladite i pohranite u zatvorenu posudu u hladnjaku.

Smanjuju razinu šećera u krvi
Prema Nutricionistima Kanade, šljive rangiraju nisko na glikemijskom indeksu, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete razinu šećera u krvi i smanjite rizik od tip 2 dijabetesa.

Pomažu kostima
Istraživači sa Florida i Oklahoma Sveučilišta 12 mjeseci su testirali dvije skupine žena u postmenopauzi. Jedna skupina je jela 100 grama suhih šljiva dnevno (oko 10 šljiva), a druga je jela 100 grama sušenih jabuka. Obje skupine su konzumirale kalcij i vitamin D kao dodatak. Rezultati su pokazali da je grupa koja je jela suhe šljive imala znatno veću gustoću kostiju u kralježnici i podlaktici.

Poboljšavaju pamćenje
Samo tri do četiri suhe šljive dnevno mogu pomoći da neutralizirate stanice štetnih slobodnih radikala koji (negativno) utječu na pamćenje.

Pomažu očima
Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti koja se javlja uglavnom kod starijih osoba, Degeneracija makule.

Kako rastu stope srčanih bolesti, raka, osteoporoze i dijabetesa, zdravstvene organizacije širom svijeta nas pozivaju da jedemo što više voća i povrća. Šljive su idealan prehrambeni izbor – poslastica koja vas čini zdravijim.

Da biste komentirali, prijavite se.