Znate li što je fleksiterijanstvo?

Sve je više ljudi koji koketiraju s vegetarijanstvom, deklariraju se kao vegetarijanci, ali zapravo povremeno jedu meso ili ribu. To su fleksitarijanci.
Autor: Doc.dr.sc. Darija Vranešić Bender/Laudato Photo: perfect-diet.net utorak, 11. veljače 2014. u 08:01

Fleksitarijanstvo je izvedenica dvije riječi: fleksibilno i vegetarijanstvo. Pojednostavljeno, radi se o osobama koje uglavnom jedu hranu biljnog porijekla, no povremeno i prigodno jedu i meso. Sam naziv dijete ukazuje kako se radi o fleksibilnom odnosno liberalnom pristupu. Sve je dozvoljeno, bitno je jedino truditi se imati što veći udio hrane biljnog porijekla koja treba biti što raznovrsnija. Meso i ostale živoinjske proizvode u ovoj dijeti treba koristiti umjereno.

Uključivanje hrane biljnog porijekla u prehranu je nedvojbeno dobro za organizam. Na taj način povećavamo unos vitamina, minerala, neprobavljivih vlakana, brojnih aktivnih spojeva koje nazivamo fitokemikalije ili fitonutrijenti. Brojna istraživanja su pokazala da povećan unos voća, povrća i cjelovitih žitarica i mahunarki štiti od brojnih bolesti današnjice. Konkretno, prema nekim istraživanjima, fleksitarijanci teže 15% manje od svejeda, imaju nižu stopu bolesti srca, dijabetesa i karcinoma, te prosječno žive 3,5 godine duže. Poput vegetarijanaca, i fleksitarijanci moraju znati puno o prehrani, kombiniranju namirnica i planiranju dnevnih obroka.

Također moraju znati puno o prehrani, kombiniranju namirnica i planiranju dnevnih obroka. U svoj jelovnik trebnaju uvesti brojne „nove“ namirnice poput mahunarki, tofua, seitana, orašastih plodova, sjemenki, klica te cjelovitih žitarica. Na fleksitarijanskoj dijeti možete birati između sljedeće tri fleksitarijanske razine: početnik, napredni ili ekspert. Početnici obično imaju dva bezmesna dana u tjednu i ograničavaju tjedni unos mesa na 750 g tjedno. Napredni fleksitarijanci imaju tri do četiri bezmesna dana u tjednu, a tjedni unos mesa organičavaju na 500 g. Fleksitarijanac ekspert ima 5 bezmesnih dana u tjednu, a tjedno konzumira tek 250 g mesa (to je primjerice jedan srednji odrezak).

Bez obzira na stupanj fleksitarijanstva koji postignete, meso u ovoj dijeti postaje prilog, umjesto da bude središnji i nezamjenjivi dio obroka kao što to obično biva kod prosječnog svejeda. Ideja ove dijete je da ne treba ići u ekstreme jer zdrava prehrana može biti fleksibilna.
 

Da biste komentirali, prijavite se.