Biskup Uzinić: Mnogi su razočarani Crkvom iz ova tri razloga!

U katedrali Gospe Velike u Dubrovniku mjesni biskup mons. Mate Uzinić predvodio je euharistijsko slavlje na Treću vazmenu nedjelju.
Autor: dubrovacka-biskupija.hr/laudato.hr/D.R. Photo: screenshot ponedjeljak, 27. travnja 2020. u 13:06

To je već šesto nedjeljno okupljanje u kojem narod ne boravi u crkvama nego u obiteljskim 'crkvama'. Stoga je biskup Uzinić u propovijedi pokušao aktualizirati evanđelje o razočaranjima dvojice učenika koji su bježali u Emaus, piše Biskupija.

- Dvojica učenika bježe u Emaus. Jedan se zove Kleofa, drugom se ne zna ime. To nije slučajno, to je i moje i tvoje ime. Ne znamo ni gdje je bio taj Emaus. Ni to nije slučajno. Emaus je uvijek i ponovno ondje prema čemu bježimo, prema čemu bježimo iz crkvene zajednice jer smo zbog nečega razočarani, jer smo izgubili nadu, povjerenje u Isusa, povjerenje u Crkvu. Postoje različiti razlozi zašto netko može biti razočaran Crkvom i crkvenom zajednicom. Toliko je u našim crkvenim zajednicama slabosti, nedoraslosti trenutku u kojem živimo - kazao je biskup Uzinić.

U slučaju dvojice učenika to razočarenje je bilo izazvano ne samo slabošću učeničke zajednice nego i krivim očekivanjima samih učenika.

- Dijelom je krivnja i na crkvenoj zajednici. Imamo dvanaest godina školskog vjeronauka i župnu katehezu i očito previše naglašavamo sakramentalizaciju, a nismo uspjeli na pravi način provesti katehizaciju. I to je jedan od razloga zašto je potrebna nova evangelizacija - priznao je mons. Uzinić.

Navodeći razloge zbog kojih su dva učenika iz puta prema Emausu bila razočarana biskup Uzinić izdvojio je nepoznavanje Svetog pisma, odvajanje od zajednice te samouvjerenost.

- Prvi razlog, koji posvećujem sv. Jeronimu, je nepoznavanje Svetog pisma. On je rekao da je nepoznavanje Pisma nepoznavanje Krista. Danas se mnogi olako služe biblijskim citatima jer su njima i mene udarali, izvlačeći ih iz biblijskog konteksta stavljajući ih u kontekst svojih osobnih potreba i želja, bez želje ući u bit i povezanost onog što Isus konkretno govori kad govori o sebi kao kruhu života, o čemu ćemo slušati i idućih dana - naglasio je Uzinić.

Dodao je kako se zbog toga događa bijeg premda ostajemo u crkvenoj zajednici. To je posljedica nedovoljne katehizacije, nepoznavanja Pisma, a ponekad je razlog u tom što je vjera ostala na onoj djetinjoj razini, a nije se razvila i nije postala vjerom odrasla čovjeka.

Kao drugi razlog bijega dvojice učenika naglasio je kriva očekivanja koje onda izaziva odvajanje od zajednice pa sama ta činjenica odvajanja od zajednice postaje taj razlog.

- Što se događa kad se netko odvoji od zajednice i onih odgovora koje mu nudi zajednica, Crkva? On također bježi u Emaus. Unaprijed i bez da čuje što Crkva ima reći, odbacuje argumente koje mu ona pokušava ponuditi, smatrajući da su ti argumenti samo ženska tlapnja, ono što dodatno zbunjuje, a ne nudi odgovor - istaknuo je Uzinić.

Kao treći razlog za bijeg dvojice učenika biskup Uzinić je naveo samouvjerenost koja niti ne dozvoljava mogućnost da bi ono što mi znamo i kako mi razumijevamo stvari možda moglo biti ipak krivo.

- Ova dvojica učenika su bila tvrdoglavo navezana na židovsku tradiciju koja je očekivala snažnog i moćnog Mesiju. Bili su navezani na ono: Mesija treba spasiti Izraela, što pokazuje i veliku dozu nacionalizma Oni koji danas bježe iz Crkve zbog svoje samouvjerenosti često čine slično. Neki to čine jer žele moćnu Crkvu, Crkvu koja se ne pokorava i ne surađuje s društvom nego bi mu trebala davati lekcije, onu koja, jer ima Sveto pismo i Božju riječ, treba propisivati kako i drugi trebaju živjeti. U kojem mi vremenu živimo i kako razumijevamo Crkvu? I kako razumijevamo svoje poslanje koje nikad nije protiv svijeta nego u svijetu i za svijet? - istaknuo je biskup.

Skrenuo je pozornost da se događa i druga krajnost. Ona se očituje kad se od kršćanskog i katoličkog uzima samo ono što se pojedincima sviđa i što mogu prilagoditi svojim idejama.

- Prva krajnost je: Mi moramo imati misu bez obzira na sve. Druga krajnost je: Njima ne treba dozvoliti imati misu. I jedno i drugo je bijeg od Crkve, iz Crkve, pa čak i onda kad se ostaje u Crkvi i sebe smatra jedinim pravovjernim ostatkom, onom što je ostalo od Crkve - zaključio je biskup.

Razmišljajući dalje o razlozima bijeg u Emaus kojih ima vjerojatno i više od ova tri, biskup Uzinić je kazao kako svatko ima neki svoj Emaus, nešto što mu je važnije, što ga više privlači, što mu se čini na kraju krajeva logičnijim izborom od Isusa Krista i njegove ponude i ponude Katoličke Crkve.

- Znate, legitimno je imati Emaus. Ali ono što je važno i što naglašava ovaj evanđeoski ulomak nisu ti naši bjegovi, nisu ti naši Emausi. Naglasak evanđelja koje smo čuli nije na bježanju, može se, čuli smo, i ostati a pobjeći. Naglasak je na onome što čini uskrsnuli Gospodin. Što on čini? On nas ne ostavlja u našim bjegovima nego ide za nama da nas pronađe - zaključio je mons. Uzinić podsjetivši na Krista kao dobrog pastira koji traži svoju ovcu.

 

Da biste komentirali, prijavite se.