Susret medijskih djelatnika na Plitvicama

Redoviti godišnji susret medijskim djelatnika s prostora Gospićko-senjske biskupije održan je 27. svibnja u pastoralnom centru Marije Majke Crkve na Plitvicama.

gospicko-senjska.jpg
Autor
IKA/Laudato/T.S.
Fotograf
IKA
Objavljeno:
 
28.05.2017 14:14

Sudionike je na početku pozdravio biskupijski povjerenik za medije mons. Mile Pecić koji je istaknuo da 'kao katolici i medijski djelatnici ne možemo šutjeti na velike izazove, jer se kroz medije predstavljaju velike vrijednosti'. Da je danas među nama sv. Pavao sigurno bi koristio moderne medije koji imaju veliku ulogu u razvoju društva. Zvonko Ranogajec iz istog biskupijskog odbora predstavio je svih devet prethodnih susreta i podsjetio na predavače i teme. Profesor komunikologije na Hrvatskome katoličkom sveučilištu dr. Jerko Valković održao je središnje predavanje 'Vjersko i nevjersko u medijskom prostoru'. 

Crkvu nikako ne treba isključiti iz javnog prostora, budući da se ona suživljava s javnošću. Temeljno je pitanje kako se Crkva predstavlja u javnosti i po kojim se kriterijima prikazuje? Svjetla reflektora najčešće ju prikazuju subjektivno. Mediji o njoj stvaraju subjektivnu sliku, najčešće onakvu kakva njih zanima. Dominiraju slavlja i folklor, a vjerska imena se stavljaju u marketinški kontekst. Nedostaje govora o svakodnevnoj živoj vjeri. O vjeri i Crkvi govori se u društvenom, a malo u teološkom i drugim kontekstima. Mediji pritom najviše koriste jedan izvor, a rijetko ga traže u samim vjerskim zajednicama te dominiraju površni novinarski prilozi. No, niti Crkva nema dovoljno želje niti volje da se ubacuje u medijski prostor. Čest je i govor mržnje, a malo je razgovora i dijaloga unutar javnosti o crkvenim temama. Posljednjih godina isprofilirao se značaj komunikacije putem društvenih mreža. Predavač je na kraju istaknuo veliki značaj kapilarnog rada ljudi u manjim vjerskim medijima. 

Na kraju je održana kraća rasprava u kojoj se zaključilo da, dok se mediji na svjetskoj razini okrupnjuju, jača zanimanje za lokalne medije. Medijska scena sve je brojnija uslijed čega je sve veća potreba medijskog obrazovanja za mlade. 

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Biskupije

Još iz rubrike: