Tribina za roditelje i djelatnike katoličkih škola u Virovitici

Temu „Odgojni savez između obitelji i katoličke škole“ predstavio je Pavao Mikulčić, svećenik Đakovačko osječke nadbiskupije na studiju u Rimu.
Autor: pozeska-biskupija.hr/laudato.hr/D.R. Photo: pozeska-biskupija.hr petak, 25. listopada 2019. u 15:46

U srijedu 23. listopada održana je tribina za djelatnike i roditelje Katoličkih škola u Virovitici. Temu „Odgojni savez između obitelji i katoličke škole“ predstavio je Pavao Mikulčić, svećenik Đakovačko osječke nadbiskupije na studiju u Rimu. Na početku tribine Mario Večerić, ravnatelj Katoličke osnovne škole predstavio je predavača i pozdravio sve prisutne.

Na tragu postsinodalne apostolske pobudnice pape Franje Amoris laetitie – Radost i ljubav predavač je ustvrdio kako je došlo do razdora između obitelji i društva, obitelji i škole. Odgojni savez zapao je u krizu jer je uzdrmano povjerenje obitelji u društvo i školstvo i obrnuto, a umnažanje takozvanih odgojnih stručnjaka dovelo do prisvajanja roditeljske odgojne uloge u najintimnijim vidicima odgoja: Osjećajni život, osobnost i razvoj.

Nasuprot spomenutoj situaciji, nastavio je predavač, potrebno je ojačati svijest da su roditelji prvi odgojitelji svoje djece te posvijestiti i učvrstiti roditeljsku odgojnu ulogu, u čemu i sama Crkva želi dati snažan doprinos. To čini na različite načine, a napose kroz Katoličke škole koje u temelju odgojno obrazovnog projekta imaju Isusa Krista, a evanđeoska načela postaju odgojne norme, unutarnja motivacija i istodobno konačni cilj.

Predavač je potom naglasio da se u Katoličkim školama ostvaruje sinteza između vjere i kulture te vjere i života. Stoga Katolička škola više nego ijedna druga mora se ostvarivati u zajednici čiji je cilj prenošenje životnih vrjednota utemeljenih na vjeri u Isusa Krista. Tu zajednicu čine svi koji su na direktan ili indirektan način uključeni u odgoj djece: Ravnatelj, učitelji, stručni suradnici, duhovnici, nenastavno osoblje i napose roditelji. Međusobnom interakcijom svih navedenih članova stvara se odgojni savez koji pretpostavlja međusobnu suradnju i zdrave međuljudske odnose.

Potom je gost tribine stavio naglasak i na nastavnike/učitelje o kojima u najvećoj mjeri ovisi realizacija odgojno obrazovnog projekta škole i odgovornost za stvaranje jedinstvenog kršćanskog ozračja. Živeći tako jedinstveno i posebno kršćansko poslanje i sami učitelji igraju važnu ulogu u pomaganju roditelja na suradnju sa školom.

Govoreći o dvije vrste orijentacije u odnosu obitelj – škola, predavač je zaključio kako danas prednost ima partnerska orijentacija nasuprot tradicionalne. Dok u ovoj drugoj roditelji prepuštaju odgoj djece školi, u prvoj, partnerskoj naglašava se važnost suradnje roditelja i škole u obrazovanju i socijalizaciji djece te kreiranju pozitivne školske klime.

Na koncu predavanja predstavio je određena rješenja koja mogu pomoći školi i roditeljima da još jače razvijaju međusobnu suradnju i odgovornost u partnerstvu.

 

Da biste komentirali, prijavite se.