Završetak hodočašća u Svetu zemlju

Završilo je hodočašće bogoslova splitsko-makarske nadbiskupije Svetoj Zemlji.

hodocasce-splitske-nadbiskupije.jpg
Autor
IKA/Laudato/K.P.
Fotograf
IKA
Objavljeno:
 
17.11.2017 14:14

Hodočašće u Svetu zemlju na kojem su Isusove stope slijedili splitsko-makarski nadbiskup, šibenski biskup, generalni vikar splitsko-makarske nadbiskupije, splitski bogoslovi i njihovi odgajatelji, još nekolicina svećenika i ostali vjernici, ukupno oko 150 hodočasnika, završilo je 14. studenoga odlaskom u antički Kiryat Yaarim i na brdo Karmel.

Kiryat Yaarim danas se na arapskom naziva Abu Ghosh i u njemu se nalaze samostan i Crkva Notre Dame de l'Arche de l'Alliance (Crkva Naše Gospe od Škrinje zavjetne) kojom upravljaju francuske redovnice Sestre Sv. Josipa od ukazanja. Crkva je u prošlom stoljeću izgrađena na ostacima porušene bizantinske crkve. Kiryat Yaarim ili današnji Abu Ghosh jedno je od četiri mjesta za koje se vjeruje da bi se moglo odnositi na Emaus spomenut u Novom Zavjetu. U njemu je 20 godina stajao Kovčeg Saveza prije no što ga je kralj David odnio u Jeruzalem.

U crkvi Notre Dame de l'Arche de l'Alliance hodočasnici su sudjelovali na misnom slavlju koje je prevodio nadbiskup Barišić. Nazvavši posljednju postaju ovogodišnjeg hodočašća biserom na kraju nadbiskup se osvrnuo na događanja u proteklom tjednu, a Evanđelje koje spominje Emaus nazvao jednim od najljepših. Naime, naše su životne situacije poput Emausa. Gospodin nas traži kao odbjegle učenike, snuždene i obeshrabrene. Liturgija susreta razočaranih učenika i Uskrsloga na tom se mjestu odvijala u tri etape: prvo se zbila 'liturgija ulice' kada se Isus pridružio učenicima i saslušao ih, potom je uslijedila liturgija riječi kada je On progovorio i toplinom svojih riječi užario srca učenika, da bi se naposljetku odvila liturgija Euharistije.

"Put razočaranja od Jeruzalema do Emausa je bio dug, a od Emausa do Jeruzalema radostan i kratak. Da bi i naše nade uskrsnule, da bismo mogli radosno i hrabro hodati na povratku kućama potrebno je tog Stranca, Uskrslog Gospodina, uključiti u svoju životnu situaciju. A doista nam je stranac, moramo to priznati. Plod hodočašća u Svetu Zemlju trebao bi biti smanjivanje udaljenosti između nas i Gospodina", kazao je nadbiskup i podsjetio kako tog Stranca možemo prepoznati u suprugu, supruzi, djeci, susjedima i kolegama, a Gospodin nas želi vratiti natrag u svakodnevni život zagrijana srca i hrabrijeg koraka.

-Za razliku od Odiseja mi se ne želimo vratiti u ono što je poznato i sigurno. Naš je model povratka Abrahamov. Abraham je ostavio prošlo i sigurno te imao povjerenja u nesigurno. I mi se s ovim iskustvom hodočašća ne vraćamo u poznato, sigurno i kontrolirano. Ne vraćamo se u prošlost, nego idemo u budućnost. Ovo je bio tjedan našeg stvaranja, nas kao novih osoba. Prepustimo se Gospodinu i dopustimo da nas učini novima i osvježenima! Uskrsli nas je dodirnuo i vraća nas kući kao nove, uskrsne svjedoke - zaključio je propovijed nadbiskup Barišić.

Prije odlaska u zračnu luku Ben Gurion u Tel Avivu hodočasnici su još nakratko posjetili Crkvu Gospe Karmelske u gradu Hajfi, ispod čijeg je oltara pećina u kojoj je boravio prorok Ilija kad bi se povlačio na brdo Karmel. Čarter letom u zrakoplovu Croatia Airlinesa hodočasnici su se nakon tjedan dana boravka u Izraelu vratili u Zračnu luku Split, u utorak, 14. studenoga, u večernjim satima.

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Biskupije

Još iz rubrike: