Marginalizacija religije u suvremenom društvu

Da je danas došlo do inflacije ljudskih prava koje treba štititi, a na štetu religije, istaknula je Sophia Kuby, izvršna direktorica u nevladinoj organizaciji „European Dignity Watch“ posvećenoj obrani života i temeljnih ljudskih i obiteljskih sloboda, u uvodnom predavanju drugog dana ljetne škole „Temelji liberalne demokracije“ u Zadru.

gl2.jpg
Objavljeno:
 
31.07.2012 00:00

Da je danas došlo do inflacije ljudskih prava koje treba štititi, a na štetu religije, istaknula je Sophia Kuby, izvršna direktorica u nevladinoj organizaciji „European Dignity Watch“ posvećenoj obrani života i temeljnih ljudskih i obiteljskih sloboda, u uvodnom predavanju drugog dana ljetne škole „Temelji liberalne demokracije“ u Zadru.

Prema njezinim riječima, prije se govorilo o ugroženosti ljudskih prava kako bi se ta prava zaštitilo od političke moći, a danas političari o zaštiti ljudskih prava govore kako bi proklamirali vlastita stajališta.

„Krajem 20. stoljeća došlo je do radikalne sekularizacije te pokušaju 'izbacivanju' religija iz javnh ustanova. Danas se ne prihvaća religijska vizija 'dobrog' života i to dovodi do neutralizacije religije u javnom životu“, ustvrdila je Kuby koja će upravo o zaštiti ljudskog života u 21. stoljeću govoriti u narednim predavanjima.

Čileanski ekonomist i intelektualac, poznatiji kao izumitelj čileanskog privatnog mirovinskog sustava, José Pinera mladim je sudionicama predstavio svoj plan ekonomskog uspona Čilea.

Naime, Pinera je 1980. u svojo zemlj uveo privatni mirovinski sustav koji je omogućio svakom zaposlenom pojedincu da na svoj račun odvaja od plaće kako bi od toga živio u starosti. Tako je državu odvojio od mirovinskog sustava  te je omogućio ljudima da štede te da imaju novaca za starost. Taj je svoj program Pinera u modificiranom obliku uveo u još 30 zemalja, u kojima također dolazi do ekonomskog rasta.

O ideji slobode koja prizlazi od kršćanstva, govorio je Rémi Brague, profesor filozofije i religije na pariškom sveučilištu Sorbonne. Naime, sloboda nije samo politički pojam nego upravo proizlazi iz judeo.kršćasnek filozofije. Kako je pojasnio, Bog je ljude stvorio slobodnima od sebe, u čemu se i sastoji ljudska sloboda.

Također, predajući Mojsiju Dekalog, Bog je dao etičke smjerniceslobodnim ljudima kako bi ih vodile kroz život, ali im ništa nije nametnuto.

„Krist, kako donosi Novi zavjet, došao je na ovaj svijet kako bi oslobodio čovjeka i donio mu istinu. Znači, Bog je opet došao osloboditi čovjeka. Zapravo pojam slobode nije bio poznat izvan judeo-kršćanske tradicije te je na povjesničarima da ustvrde o definiraj slobodi u Bibliji i današnjim socijalnim ustanovama“, zaključio je Brague. 

Drugi dan ljetne škole „Temelje liberalne demokracije“ završio je predavanjem dr. Robina Harrisa, publicista i povjesničara, o istaknutom ekonomistu Friedrichu Hayeku, dobitniku Nobelove nagrade.

Kako je istaknuo dr. Harris, Hayek se zalagao za slobodno tržište i što manje uloge države u ekonomiju. Nadalje, Hariss je podsjetio je na socijalizam koji je pod krinkom jednakom pravde za sve i uzimajući od bogatih, diskriminirao upravo njih i oduzimao kapital za mogući ekonomski razvoj države. Također, u svom je predavanju upozorio da mnoge države kada potiču mlade na obrazovanje  zapravo skrivaju nezaposlenost.

Izvor: Laudato

Fotogalerija
f1
f2
f3
f4
f5

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: