Otvoreno pismo profesora Marušića premijeru Plenkoviću o Istanbulskoj konvenciji

Prenosimo vam otvoreno pismo premijeru Andreju Plenkoviću profesora emeritusa Matka Marušića iz Splita.

prof-matko-marusic.jpg
Autor
M. Marušić/Laudato/K.P.
Fotograf
Ivo Čagalj/PIXSELL
Objavljeno:
 
21.03.2018 17:11

Poštovani gospodine Plenkoviću,

član sam HDZ-a, stranke čiji ste predsjednik, od 1990. godine. Sveučilišni sam profesor te sam 45 godina na Medicinskom fakultetu u Zagrebu i Splitu predavao predmete fiziologiju, imunologiju i znanstvenu metodologiju. Utemeljitelj sam i dugogodišnji urednik časopisa Croatian Medical Journal te sam tijekom svoje znanstvene karijere kritički pročitao oko deset tisuća znanstvenih radova ranga doktorata, ocijenio ih i za te ocjene ponio međunarodnu javnu odgovornost.
 
Imajući sve to u vidu, slobodan sam potvrditi Vam da sam pročitao i proučio Istanbulsku konvenciju i prateće dokumente te Vas ovim putem želim upozoriti da Vaše tvrdnje da u Istanbulskoj konvenciji nema rodne ideologije – nisu istinite.
 
U činjenicu da u kampanji koju vodite za ratifikaciju IK ne informirate javnost o milijardu kuna koje će se ratifikacijom trebati izdvajati iz proračuna većinom za lijevo-liberalne udruge, te o činjenici da je 48 mehanizama zaštite žena koje donosi IK već sa siječnjom ove godine ugrađeno u hrvatsko zakonodavstvo – ovdje neću detaljno ulaziti.
 
Prije nego što navedem dokaze da Istanbulska konvencija stvarno, direktno i konkretno nameće rodnu teoriju ovdje navodim znanstvenu napomenu o razlici između teorije i ideologije. Primijetio sam, naime, da upućeni zagovornici rodne teorije, među koje ste se i Vi uvrstili u kampanji za ratifikaciju, u raspravama s neistomišljenicima na spomen ''rodna ideologija'' tvrde ''to nije ideologija, ne postoji rodna ideologija!''
 
Teorija je 'hipoteza, pretpostavka' koja u brojnim i sveobuhvatnim testiranjima nije opovrgnuta. To je 'stvarno znanje čovječanstva'. U udžbenicima pišu i kao istina se uče – teorije. Jer čovjek ne može dosegnuti apsolutnu, Božju istinu. Nego sam svoju, znanstvenu. Može stvoriti vrlo čvrste teorije, ali ne može dosegnuti neupitnu i krajnju istinu.
 
Ideologija je nametanje neke 'teorije' silom, bez dokaza i dovoljno istraživanja. U nju se vjeruje na silu, a ne na osnovi dokumenata. Dokazi da Istambulska konvencija stvarno, izravno nameće rodnu teoriju su sljedeći:
 
PRVA SKUPINA DOKAZA
1.Članak 3. Definicije: ''Rod označava društveno oblikovane uloge, ponašanja, aktivnosti i osobine koje određeno društvo smatra prikladnima za žene i muškarce''. Dakle, ako se 'društveno oblikovane uloge, ponašanja, aktivnosti i osobine' odnose na žene i muškarce (tako piše u tom članku!), nije bilo potrebe uvoditi pojam 'rod'. A kad je uveden, znači da se smatra da spol i rod nisu isti. Spol je zadan genetski, a rod nije; ako priznajemo da postoje žene i muškarci, rod uopće ne postoji; za njim u ovom kontekstu nema potrebe, on je dakle nametnut. Razmislimo zajedno: uvodi se izmišljotina, koja se pripisuje postojećim i genetski zadanim ženama i muškarcima, ali ona može biti bilo što. Rodna teorija uvedena je već u prvom članku IK.
 
Pretvaranje pojma 'žena' u pojam 'rod' nimalo ne pridonosi zaštiti žena od diskriminacije i nasilja. I kad se pojam 'žena' zamijeni pojmom 'rod', žena ostaje žena i izložena je svemu čemu je bila izložena i prije te promjene. Uvođenje pojma 'roda' potiskuje spol, kao što vidimo u Pojašnjenju i u sljedećim člancima.
 
A to je čista rodna teorija, kakvu znamo iz odgovarajuće neznanstvene literature.
 
2.   Točka  53. Pojašnjavajućeg izvješća Istanbulske konvencije (važni dio teksta označio sam masnijim slovima i crtom):
 
''Žene još uvijek mogu iskusiti diskriminaciju od strane tijela za provedbu zakona ili pravosuđa pri prijavi činova rodno utemeljenog nasilja. Slično tome, homoseksualne, lezbijske i biseksualne žrtve obiteljskog nasilja često su isključene iz usluga potpore zbog svoje seksualne orijentacije. Određene skupine pojedinaca mogu doživjeti diskriminaciju i na temelju rodnog identiteta, što jednostavno rečeno znači da rod s kojim se poistovjećuju nije u skladu sa spolom koji im je dodijeljen pri rođenju. To uključuje kategorije pojedinaca kao što su transrodne ili transseksualne osobe, transvestiti i ostale skupine osoba koje ne odgovaraju onome što je društvo utvrdilo da pripada kategorijama 'muško' ili 'žensko'.''
 
3. U čl. 4, koji zabranjuje diskriminaciju, nabrajaju se ljudske značajke po kojima se ne smije ljude diskriminirati i tu se, između ostaloga, nabrajaju 'spol' i 'rod' – odvojeno.
 
Nabrojanim koracima je rod postao ravan spolu, iako je 'društveni konstrukt', iako nikad nije postojao u tom smislu (nego samo u gramatičkom i taksonomskom) i nema apsolutno ni jedan objektivan znanstveni dokaz da on znanstveno utvrđeni prirodni fenomen.
 
Ovdje su spol i rod dvije različite pojave koje obje treba zaštititi od diskriminacije, zar ne?
 
No, to nije sve! U istom članku (o nediskriminaciji) nabrojeni su i 'seksualna orijentacija' i 'rodni identitet'. Što je to, odjednom – rodni identitet? Što je 'spolna orijentacija'? Koje su veze pojmova iz Istanbulske konvencije – spol, rod, seksualna orijentacija i rodni identitet?
 
4.  Članak 14., Obrazovanje, Istanbulska konvencija ulazi u hrvatske škole, jer kaže: ''stavak 1. Stranke će poduzeti, kada je to primjereno, potrebne korake kako bi nastavne materijale o pitanjima kao što su ravnopravnost žena i muškaraca, nestereotipne rodne uloge, uzajamno poštovanje, nenasilno rješavanje sukoba u osobnim odnosima, rodno utemeljeno nasilje nad ženama i pravo na osobni integritet, prilagođeno razvojnim sposobnostima učenika, uključile u redovno nastavni plan program i na svim razinama obrazovanja''.
 
Ovim se člankom u Istanbulskoj konvenciji rodna ideologija uvodi u hrvatske škole, 'na svim razinama obrazovanja', zar ne? S ratifikacijom Istanbulske konvencije u školi su, na svim razinama (dakle i u vrtiću), nametnute – eto – 'nestereotipne rodne uloge'? A 'nestereotipne rodne uloge' su homoseksualnost, lezbijstvo, biseksualnost, transvestitstvo ('transrodnost'), a sve to na osnovi prava 'na izbor roda i spolne orijentacije'.
 
DRUGA SKUPINA DOKAZA da Istanbulska konvencija nadzakonski nameće i legalizira uvođenje rodne ideologije jest praksa pravosuđa, škola i jezika u državama koje se vode Istanbulskom konvencijom i njezinom rodnom ideologijom.
 
− Uči se da ljudski spol nije muški ili ženski, nego je kontinuirani prijelaz od muškoga do ženskoga.
 
Uči se da se ljudsko biće rađa spolno neutralno i naknadno se socijalizira u muškarca ili ženu.
 
− Odrasli muškarac i žena tek su 'društvena konstrukcija', pa se tu konstrukciju mora zvati rodom, a rodova ima više od dva, čak i oko 70.
 
− Što se tiče spola, on je u populaciji ljudi jednoliko raspoređen od muškoga do ženskoga. (To je moja ekspertiza, gdje su dokazi za to??)
 
− U svakom čovjeku postoji 'rodni identitet', ali također i 'rodni izražaj', jednoliko u populaciji ljudi raspoređeni od muškoga do ženskoga.
 
− Biološki spol ne utječe na 'spolnu orijentaciju', nego je ona među ljudima kontinuirano raspodijeljena od homoseksualnosti do heteroseksualnosti.
 
− Spolna orijentacija potpuno je nezavisna od biološkoga spola, 'rodnoga identiteta' i 'rodnoga izražaja'.
 
U svrhu 'nediskriminacije' u rodnom listu se pojmovi 'majka' i 'otac' zamjenjuju pojmovima 'roditelj 1' i 'roditelj 2'.
 
− U Kanadi su uvedene zamjenice 'zhe' i 'zher' umjesto 'he' ('on') i 'her' ('ona') za one koje nisu ni muško ni žensko.
 
− U Velikoj Britaniji je pojam 'trudna žena' zamijenjen pojmom 'trudna osoba'– jer se biološka žena može proglasiti muškarcem, pa taj 'muškarac' može roditi, ali teško ga se može nazvati majkom.
 
− Hrvatska nevladina udruga Zagreb Pride već je tražila ukidanje muških i ženskih zahoda i uvođenje samo miješanih, prema 'odabiru roda'.
 
− Na Olimpijadi i drugim međunarodnim natjecanjima, sa ženama se natječu osobe koje su hormonski muškarci (i uvijek pobjeđuju i pokupe medalje).
 
TREĆA SKUPINA DOKAZA o tome da Istanbulska konvencija izravno i nasilno donosi rodnu ideologiju u naše domove jest činjenica da su u njezinu tekstu popisane mjere kontrole uvođenja rodne ideologije u zakone, obrazovni sustav, sportska društva i kulturu općenito. Tu međunarodnu kontrolu nad zakonodavstvom, obrazovanjem i financijama Republike Hrvatske provodit će  tzv. GREVIO (Poglavlje IX Konvencije). Odbor se sastoji od učenih, predanih i iskusnih zagovornica rodne ideologije.
 
Za ilustraciju moći GREVIO-a i mehanizama kojima on kontrolira provedbu Konvencije, navodim neke izvatke Istanbulske konvencije:
 
… GREVIO može primiti informacije o provedbi Konvencije od nevladinih organizacija i civilnog društva, kao i od nacionalnih institucija za zaštitu ljudskih prava.
 
… Ako GREVIO primi pouzdane informacije koje upućuju na situaciju u kojoj problemi zahtijevaju neposrednu pozornost kako bi se spriječio ili ograničio opseg ili broj teških povreda Konvencije, može zatražiti žurno podnošenje posebnog izvješća o mjerama koje su poduzete za sprečavanje teškog, opsežnog ili ustrajnog obrasca nasilja nad ženama.
 
… GREVIO može odrediti jednog ili više svojih članova za provedbu istrage i žurnog izvješćivanja GREVIo-a.
 
S takvim međunarodnim ugovorom kao što je Konvencija i sa sustavom nadzora kako je u Konvenciji definiran, nema načina da se išta iz rodne ideologije spriječi kao neznanstveno i štetno, zar ne?
 
Gospodine Plenkoviću, nametanjem ratifikacije Istanbulske konvencije i rodne ideologije koju ona donosi, komunistički 'verbalni delikt' se za ovo doba prevodi u pojam 'govor mržnje', prema kriterijima rodne ideologije. Tako će i mene, kao čovjeka koji je pola stoljeća proučavao ljudsko tijelo i njegove funkcije, kazniti ako kažem da postoje dva spola, a da su aberacije – aberacije.
 
Zahvaljujem unaprijed što ćete pročitati i proučiti ove argumente te, slijedeći europske standarde, ubuduće točno informirati javnost o činjenici da je na razini EU usuglašeno da se termin rod ne odvaja od spola te da imamo muški i ženski rod i muški i ženski spol.
Koncept roda, odvojen od spola, koji donosi IK nije ni usuglašen niti je znanstven, te time predstavlja nametanje rodne ideologije hrvatskom društvu.

Profesor emeritus Matko Marušić; Split (17. ožujka 2018.)

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: