Prilika za evangelizaciju kroz različite medijske platforme

O medijskoj konvergenciji u emisiji "Argumenti" govorili su Ksenija Abramović, Siniša Kovačić i Ivo Džeba.

zz.jpg
Autor
HKM/Laudato/L.Ž.
Fotograf
IKA
Objavljeno:
 
27.11.2019 12:07
Brisanje tradicionalnih granica između medija pod utjecajem digitalnih tehnologija odnosno medijska konvergencija u kontekstu korištenja svih medija do njihovog potpunog potencijala – bila je tema emisije Argumenti Hrvatskoga katoličkog radija održane 26. studenog. Na pitanja o prednostima, izazovima i opasnostima konvergencije medija, fragmentaciji publike kao korisne pojave odnosno kako je takvom učiniti, odgovarali su direktorica Laudato televizije Ksenija Abramović, glavni urednik Hrvatske katoličke mreže Siniša Kovačić i član uredništva mrežne stranice Bitno.net Ivo Džeba. Emisiju je uredila i vodila Diana Tikvić.

Urednica emisije u uvodu je objasnila značenje ove emisije, kao i značenje konvergencije medija. Naime, utjecaj sveprisutne internetizacije i digitalizacije doveli su do miješanja medija, telekomunikacija i računalne tehnologije kreirajući novi oblik medijski medijski posredovanog komuniciranja u digitalnom obliku, odnosno do medijske konvergencije. Izravna posljedica medijske konvergencije bila je popularizacija interneta, a potakla je i stvaranje novih industrija i usluga te dovela do preobrazbe tradicionalnih medijskih kompanija do multimedijskih. Gosti emisije bavili su se novinarskom konvergencijom u kontekstu korištenja svih medija do njegovog potpunog potencijala kako bi se ostvarila raznovrsnost ističući kako se taj proces još uvijek događa i ne da se izbjeći.

O medijima koji se međusobno nadopunjuju progovorila je Ksenija Abramović, direktorica Laudato televizije kojoj je prethodio portal i internetska televizija.

- Kroz povijest svjedočimo sličnosti i podudarnosti. Niti je radio pregazio novine, niti televizija radio, niti su neki video brojevi zasjenili radijske zvijezde, isto tako ni Internet neće pregaziti televiziju. No, različite forme gledanja te iste televizije svakako hoće. Tu su sve više prisutni tzv. "video na zahtjev", "televizija za van" tako da se na svim portabilnim uređajima može pratiti, te društvene mreže koje danas postaju sve češći oblik i način same komunikacije. Mi smo kao televizija počeli drugačije: od web portala i društvenih mreža 2011. godine i lagano smo izrastali od internetske televizije, prema kabelskoj i evo danas do digitalne televizije - rekla je Abramović.

Direktorica katoličke televizije naglasila je da mediji moraju pratiti aktualne trendove, ali da sadržaj mora ostati mjerodavan. Bez obzira na svu tehnologiju, Abramović je istaknula da je najveće bogatstvo Laudato televizije upravo ljudi kojima je to prvo misija, a onda posao.

- Ulažemo u edukacije koliko možemo u našim skromnim mogućnostima jer mi smo televizija koja živi gotovo jedino od donacija i Božje providnosti. Rekla bih da je Gospodin i naš redatelj, i novinar, i snimatelj, i scenarist. On proviđa sve u zadnjem trenutku i nikada ne kasni. Ovom prilikom želim se zahvaliti svim djelatnicima, suradnicima i volonterima Laudato televizije. To je više od medija, to je zajednica koja služi Božjoj misiji na ovoj zemlji i zajednica koja svojim životom svjedoči da ukoliko Gospodina ne stavimo u središte svakog našeg plana, u središte našeg života, to sve nema smisla. Zato sam zahvalna Bogu i ljudima – istaknula je Abramović.

Direktorica Laudato televizije istaknula je i važnost ostalih platformi za televiziju koji s njome trebaju biti u ravnoteži. Facebook služi za streaming i tu dolazi na tisuće ljudi, zatim je gledan i Youtube kanal, a nedavno je pokrenut i Instagram. Najavila je da je u pripremi novi web portal koji će ujediniti i Laudato.hr, LaudatoTV i Klub prijatelja, tako da će prijatelji koji redovito plaćaju članarinu moći na "video on demand" platformi pogledati sve emisije koje su propustili vidjeti. Također je najavila da se LaudatoTV prijavljuje za koncesiju za regiju D4, te ukoliko ju dobije otvara se put i za nacionalnu koncesiju.

Siniša Kovačić spomenuo je nove platforme putem kojih se specifičan sadržaj može još više približiti korisnicima. Preseljenjem u nove prostore, novim vodstvom dogodilo se spajanje Hrvatskoga katoličkog radija i Informativne katoličke agencije, a otvorene su i nove medijske platforme.

- Pred nas je stavljen izazov interneta, razvoja tehnologije i novih medija jer smo zapravo u Hrvatskoj katoličkoj mreži objedinili dva medija koja isključivo nisu bila povezana isključivo za publiku koja na neki način samo konzumira Internet. Pa smo morali pronalaziti neke nove modele i alate s kojima ćemo se još više približiti publici koja želi sadržaj hrvatskog katoličkog radija. (…) Internet je jedna velika prednost po pitanju specijaliziranih medija, zato što naše poslanje, naš specifični i izravni sadržaj, na poseban način strukturiran, puno lakše može doći do svih onih koji žude za tim sadržajem – istaknuo je Kovačić.

Glavni urednik Hrvatske katoličke mreže je istaknuo kako svakodnevno stižu potvrde da odaslana riječ stiže do svih onih do kojih treba doći.

- Zahvaljujući slobodi koju je internet donio možemo reći da smo doprinijeli toj evangelizaciji… Usuđujem se reći da je Hrvatski katolički radio puno više od radija na kojem se moli, on je čuvar hrvatskoga identiteta od emisije Domoljubne minute, radijskog rariteta gdje podsjećamo na Domovinski rat, do brojnih drugih koje promoviraju ljepote Hrvatske, i na neki način smo svi fokusirani na to dobro, zapravo da se pohvalimo onim što imamo – rekao je u emisiji Kovačić.

Od planova za budućnost Kovačić je najavio prijenos misa zornica, kao i to da s početkom Liturgijske godine kreće posebna rubrika na Youtube kanalu Hrvatske katoličke mreže.
Kao jedan među prvima koji se istaknuo u internetskom svijetu mrežnih stranica, i bitno.net se odlučio otvoriti novim načinima prijenosa informacija. O tome je progovorio član uredništva mrežne stranice Bitno.net. Naime, ovaj portal pokrenuo je projekt audio podcasta "Na Areopagu" koji se objavljuje svaka dva tjedna o dubljim temama kroz kvalitetnu raspravu.

- Osjetili smo da nešto treba pokrenuti kako bi išli u korak s svijetom, s onim što ljudi žele slušati. Osim što imamo portal već 8 godina, služimo se i društvenim mrežama koje nam pomažu da dođemo do naših slušatelja. Sada smo pokrenuli i naš audio podcast. Ono što želimo je koristiti naš portal da budemo platforma drugim ljudima, mladim katolicima koji rade izuzetno dobre stvari i promovirati i ono što oni rade u cilju evangelizacije što šireg broja ljudi – naglasio je Džeba koji objašnjava da fenomen audio podcasta odgovara potrebi današnjih ljudi; to je nešto što možete slušati bilo gdje, a dovoljno je dug da se određena tema dovoljno detaljno obradi.

Član uredništva mrežne stranice Bitno.net istaknuo je kako je njihov cilj zadovoljiti publiku, pa se s tim u vezi i biraju teme. I, dok je jedan dio publike zainteresiran za neka uobičajena pitanja, vodi se računa da se objavljuju i tekstovi koji iziskuju istraživački rad i puno truda, a na kraju nisu puno čitani. Član bitno.net uredništva izrazio je i želju još većih ulaganja u podcast i nadu da će biti prepoznat i da će imati slušanosti, kao što portal ima čitanost.

Prenosimo vam cijelu emisiju.

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: