Radionica 'Kako djetetu postaviti granice i omogućiti slobodu izbora'
U sklopu proslave 20. obljetnice Dječjeg vrtića svetog Pavla apostola na Pujankama.
Četvrtog dana proslave 20 godina rada Dječjeg vrtića svetog Pavla apostola na Pujankama u Splitu 9. studenoga na programu je bila interaktivna pedagoška radionica za roditelje i odgojitelje 'Kako djetetu postaviti granice i omogućiti slobodu izbora'. Radionicu je vodila Nada Pelaić, profesorica pedagogije odnedavno u mirovini, nekadašnja stručna suradnica vrtića. Na radionici je sudjelovao velik broj roditelja, odgojitelja i župljana među kojima je bilo baka te roditelja s većim brojem djece. Susret je započeo molitvom koju je potaknuo župnik don Bože Renjić.
Pedagogica Pelaić pozvala je sudionike da promišljaju jesu li granice i sloboda izbora u koliziji, a zatim i zašto je djetetu važno postaviti granice.
- Dijete bez granica osjeća se kao u zrakopraznom prostoru jer nema izgrađen sustav vrijednosti i socijalne kompetencije. No svako prosječno dijete sposobno je tražiti i uspostaviti različite i brojne granice u sebi i oko sebe, učeći to u obitelji koja je temeljna egzistencijalna i emocionalna zajednica - istaknula je prof. Pelaić, nadodavši kako je za to potrebno poštovanje i prihvaćanje svakog djeteta, odnosno čovjeka iz kojeg zatim izrasta njegovo samopoštovanje.
Prof. Pelaić objasnila je da je discipliniranje usmjeravanje i vođenje djeteta, određivanje pravila i granica ponašanja, a temelji se na dobrom međusobnom odnosu odraslog i djeteta. Pojasnila je da discipliniranje nije kažnjavanje djeteta, već je to svakodnevni posao koji prati ritam dnevnih događaja. S postavljanjem granica potrebno je započeti u ranom djetinjstvu, a zahtijeva strpljenje, vrijeme i stalnu vježbu. Granice i pravila pomažu djetetu u izgradnji i očuvanju samopoštovanja i samokontrole, a za njihovo postavljanje odgovorni su roditelji. Postavljena pravila ne smiju biti nerealna, već takva da ih dijete može razumjeti i prihvatiti te da iz njih može učiti. Nedosljedni i nedorečeni roditelji daju loše poruke djetetu i teško uspostavljaju disciplinu.
Sudionici radionice imali su prigodu razgovarati i tražiti rješenja za različite odgojne situacije, radeći u manjim skupinama. Dobili su i pisane naputke o tome kako dijete razumjeti, poticati i disciplinirati, a da ga se pritom ne kažnjava i ne povrijedi.
Na završetku susreta sudionici su poslušali dvije poticajne priče 'Kineski bambus' i 'Kutija puna poljubaca' te su pogledali videoprezentaciju 'Mislila si da ne primjećujem'.