Radionica 'Kako djetetu postaviti granice i omogućiti slobodu izbora'

U sklopu proslave 20. obljetnice Dječjeg vrtića svetog Pavla apostola na Pujankama.

21.jpg
Autor
IKA/Laudato/J.B.
Fotograf
IKA
Objavljeno:
 
10.11.2017 18:10

Četvrtog dana proslave 20 godina rada Dječjeg vrtića svetog Pavla apostola na Pujankama u Splitu 9. studenoga na programu je bila interaktivna pedagoška radionica za roditelje i odgojitelje 'Kako djetetu postaviti granice i omogućiti slobodu izbora'. Radionicu je vodila Nada Pelaić, profesorica pedagogije odnedavno u mirovini, nekadašnja stručna suradnica vrtića. Na radionici je sudjelovao velik broj roditelja, odgojitelja i župljana među kojima je bilo baka te roditelja s većim brojem djece. Susret je započeo molitvom koju je potaknuo župnik don Bože Renjić.

Pedagogica Pelaić pozvala je sudionike da promišljaju jesu li granice i sloboda izbora u koliziji, a zatim i zašto je djetetu važno postaviti granice.

- Dijete bez granica osjeća se kao u zrakopraznom prostoru jer nema izgrađen sustav vrijednosti i socijalne kompetencije. No svako prosječno dijete sposobno je tražiti i uspostaviti različite i brojne granice u sebi i oko sebe, učeći to u obitelji koja je temeljna egzistencijalna i emocionalna zajednica - istaknula je prof. Pelaić, nadodavši kako je za to potrebno poštovanje i prihvaćanje svakog djeteta, odnosno čovjeka iz kojeg zatim izrasta njegovo samopoštovanje.

Prof. Pelaić objasnila je da je discipliniranje usmjeravanje i vođenje djeteta, određivanje pravila i granica ponašanja, a temelji se na dobrom međusobnom odnosu odraslog i djeteta. Pojasnila je da discipliniranje nije kažnjavanje djeteta, već je to svakodnevni posao koji prati ritam dnevnih događaja. S postavljanjem granica potrebno je započeti u ranom djetinjstvu, a zahtijeva strpljenje, vrijeme i stalnu vježbu. Granice i pravila pomažu djetetu u izgradnji i očuvanju samopoštovanja i samokontrole, a za njihovo postavljanje odgovorni su roditelji. Postavljena pravila ne smiju biti nerealna, već takva da ih dijete može razumjeti i prihvatiti te da iz njih može učiti. Nedosljedni i nedorečeni roditelji daju loše poruke djetetu i teško uspostavljaju disciplinu.

Sudionici radionice imali su prigodu razgovarati i tražiti rješenja za različite odgojne situacije, radeći u manjim skupinama. Dobili su i pisane naputke o tome kako dijete razumjeti, poticati i disciplinirati, a da ga se pritom ne kažnjava i ne povrijedi.

Na završetku susreta sudionici su poslušali dvije poticajne priče 'Kineski bambus' i 'Kutija puna poljubaca' te su pogledali videoprezentaciju 'Mislila si da ne primjećujem'.

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: