Talijanski portal o prijeporima oko zdravstvenog odgoja u Hrvatskoj

Nesposobna riješiti pretešku ekonomsku krizu koja Zemlju vodi na rub bankrota i masovnog siromaštva, nova lijevo orijentirana vlast pod vodstvom Zorana Milanovića nastoji svoje biračko tijelo održati ujedinjenim bacajući sve svoje karte na izravan sukob s Katoličkom crkvom i na radikalno izokretanje vrijednosti, što će katoličku Hrvatsku pretvoriti u zemlju s jednim od najliberalnijih zakonodavstava u svijetu.

jovanovic-218.jpg
Objavljeno:
 
23.01.2013 00:00

Vodeći talijanski pro-katolički on-line portal „La nuova Bussola Qutidiana“ u naslovnom članku od srijede, 23. siječnja, progovara o aktualnoj situaciji u Hrvatskoj vezanoj uz uvođenje spolnog odgoja u škole. Članak donosimo u cijelosti:

„Crkva u Hrvatskoj suočava se s najvećim i najsnažnijim napadom na katoličku vjeru hrvatskog naroda od vremena turskih osvajanja, napadom, čak težim i opasnijim od onog za vrijeme 50 godina jugoslavenske komunističke diktature.

Nesposobna riješiti pretešku ekonomsku krizu koja Zemlju vodi na rub bankrota i masovnog siromaštva, nova lijevo orijentirana vlast pod vodstvom Zorana Milanovića nastoji svoje biračko tijelo održati ujedinjenim bacajući sve svoje karte na izravan sukob s Katoličkom crkvom i na radikalno izokretanje vrijednosti, što će katoličku Hrvatsku pretvoriti u zemlju s jednim od najliberalnijih zakonodavstava u svijetu.

Naime, posljednjih mjeseci, sve više se ograničava javna prisutnost Crkve: u nekim razredima srednjih škola ukinuti su satovi vjeronauka, mjera koja sa svom vjerojatnošću predstavlja eksperiment koji prethodi njegovom ukidanju u školama svake vrste i stupnja; sužava se sloboda pastoralnog djelovanja Crkve među vojskom i policijom; novim kaznenim zakonom nastojalo se ukinuti izuzeće od dužnosti svjedočenja dodijeljenog svećenicima iz razloga ispovjedne tajne, pokušaj koji nije uspio zbog odlučne reakcije biskupa.

I život i obitelj su predmetom najtežeg napada od strane vlade. Naime, nakon što je Hrvatsku učinila zemljom s jednim od najliberalnijih zakonodavstava u svijetu na području umjetne oplodnje, a u očekivanju već najavljenog novog Obiteljskog zakona koji će odobriti homoseksualne brakove i gay parovima dati mogućnost posvajanja djece, zatim zakona o liberalizaciji droga i legalizaciji eutanazije, njezina vlada je nametnula uvođenje u škole kao obveznog predmeta – počevši od trećeg razreda osnovne pa sve do kraja srednje škole – program spolnog odgoja nadahnutog rodnom ideologijom, s jasnom namjerom otvoriti vrata prakticiranju seksualnosti od strane djece već u ranom djetinjstvu.

Nalazimo se pred ogromnom opasnošću, kao što je nedavno podsjetio Papa, težom od ideologija koje su krvlju ispunile prošlo stoljeće: nametanje svjetonazora i sustava vrijednosti koji potkopavaju tradicionalne kršćanske i ljudske vrijednosti. Rodnom ideologijom se pokušava uzdrmati naravne temelje ljudskog bića stvorenog od Boga kao muškarac i žena, iskriviti ljudski um od ranog djetinjstva pretvarajući ga u roba neuredne, a mogli bismo reći i perverzne spolnosti, s jedinim ciljem - opravdavati i uzvisivati neuredne i protuprirodne seksualne sklonosti.

Rodna ideologija je totalitarna ideologija, baš kao i fašizam, nacizam i komunizam, i ne može biti predložena, nego nametnuta; kao posljedicu toga Milanovićeva vlada je uvela program spolnog odgoja u hrvatski školski sustav služeći se zloporabom moći, moralnim nasiljem i obmanom.

Ovaj program, izrađen od strane Agencije za odgoj i obrazovanje Ministarstva obrazovanja, zapravo je uveden pod obmanjujućim nazivom Zdravstveni odgoj, kojeg karakteriziraju četiri modula, od kojih se prva tri, potpuno prihvatljiva, odnose na odgoj za osobnu higijenu i zdravu prehranu, na prevenciju nasilničkog ponašanja i prevenciju ovisnosti (droga, alkohol i kockanje).

Četvrti modul, naslovljen Spolna/
rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje, postavlja dva cilja: preko rodne ideologije 'obratiti' hrvatski narod na prihvaćanje homoseksualnosti i svih drugih degeneracija u orbiti LGBT, kao i uvesti preranu seksualizaciju djece, polazeći od načela seksologije zloglasnog Kinsey Instituta. Doista obeshrabrujući zadatak, budući su Hrvati, iako se sve više udaljuju od sakramentalnog i katoličkog vjerskog života, zadržali tradicionalni mentalitet o temi obitelji kao zajednici oca, majke i djece, tako da na Gay Pride-u uvijek sudjeluje malo pojedinaca, dok ogroman broj policijskih snaga treba 'štititi' homoseksualne prosvjednike od bijesa naroda.

Ovaj program je uveden povredom podužeg niza zakonskih odredbi, činjenica koja potvrđuje da ga je koalicijska vlada željela uvesti odmah i pod svaku cijenu, uz pogrešne navode zakona u odluci o uvođenju ministra Jovanovića, uz potpunu povredu procedure uvođenja novih školskih programa, bez recenzije programa od strane neovisnih agencija i bez edukacije nastavnika.

Roditeljima se uskraćuje pravo na izbor o sudjelovanju ili ne njihove djece na takvim predavanjima, povređujući na taj način čl. 63 Ustava Republike Hrvatske koji im jamči «pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece», kao i druge hrvatske zakone i razne međunarodne konvencije. Nedostaje udžbenik, ali postoji bogata «preporučena» literatura – to je službeni izraz – velikim dijelom objavljenja od strane udruga koje se vrte oko orbite LGBT, i koja na pozorno čitanje pokazuje jasno koji su ciljevi tog programa.

Tako u knjizi Spol i rod pod povećalom Amira Hodžića, Nataše Bijelii i Sanje Cesar iz 2003., na str. 81 čitamo: «Spol je nešto što nam je učinjeno davno prije nego smo mi imali mogućnost bilo što reći po tom pitanju». Iz toga proizlazi da «neki ljudi razlikuju spol i rod govoreći stvari poput: 'Moj spol je ženski, ali moj rod je muški'». Zašto onda «ne reći: 'Ja sam muškarac s vaginom?' Zašto ne bi dekonstruirali i taj biološki imperativ koji označava genitalije kao muške ili ženske?».

Mariela Castro Espín, kubanska psihologinja, kći aktualnog predsjednika Raúla Castro, u Kako preživjeti pubertet? tvrdi (str. 82 u hrvatskoj verziji): «Važno je razumjeti da homoseksualnost i biseksualnost nisu bolesti niti nemoralna ponašanja, nego izraz različitih oblika spolnosti ljudske vrste… Tijekom puberteta spolna se orijentacija počinje jasnije oblikovati. U ovom životnom razdoblju heteroseksualni, homoseksualni i biseksualni odnosi mogu biti samo jedno od iskustava u otkrivanju i razvoju vlastite spolne orijentacije».

U O užitku: razmišljanja o naravi ljudske spolnosti, od Paula R. Abramsona i Stevena D. Pinkertona, na str. 146 u verziji na hrvatskom jeziku, čitamo: «Unatoč roditeljskim upadima i zabranama, seksualni je užitak važan element djetinjstva. Povijesno gledano, djetinjstvo se smatralo lukom zaštićenom od briga i odgovornosti odraslih (kao što su npr. lov, skupljanje plodova i slično), dakle, razdobljem u kojem je najbolje posvetiti se užicima, seksualnim i ostalim. S obzirom da je reprodukcija u djetinjstvu neizvediva, u seksualnim se nasladama može uživati multidimenzionalno – oralno, analno, genitalno i tako dalje – bez mogućnosti oplodnje».  Na str. 215 autori među ostalim tvrde: «Pornografija ima didaktičku svrhu, jer povećava znanje o spolnosti te korištenje pornografije u terapeutske svrhe može smanjiti inhibicije, pružiti novo seksualno nadahnuće, ponuditi tehničku poduku i povećati komunikaciju među partnerima. Povrh toga, gledanje, čitanje ili slušanje pornografije, popraćeno masturbacijom ili ne, nedvojbeno jest siguran seks».

Metode rada koje primijeniti tijekom nastave o Zdravstvenom odgoju predstavljaju radionice uz aktivno sudjelovanje učenika, međusobno dodirivanje, igranje uloga, provođenje praktičnih vježbi, crtanje i provođenje rasprava u razredu. Sagledajmo u pojedinostima neke od tema koje se obrađuju u ovom modulu programa ’Zdravstveni odgoj’ (potrebno je imati na umu da u Hrvatskoj učenici kreću u školu sa sedam godina i da osnovni ciklus traje osam godina, te se nastavlja srednjom školom koja traje četiri godine).

U trećem razredu osnovne škole – dakle, sa devet godina – učenici uče o tome koji su dodiri ‘prihvatljivi’ a koji ‘neprihvatljivi’. Nastavnici će pozvati djecu da dodiruju jedni druge po određenim dijelovima tijela, uključujući i one ‘neželjene’; nakon toga će slijediti rasprava u kojoj će učenici biti pozvani analizirati jesu li se i zbog kojeg razloga osjećali neugodno.

U četvrti razred osnovne škole uvodi se rodna ideologija koja će se od toga trenutka obrađivati sve do kraja srednje škole. Učenici će biti pozvani prepoznati spolne i rodne stereotipe, diskriminacije i stigmatizacije seksualnih manjina. Djevojčice će morati učiti koristiti tampone pred cijelim razredom. U petom razredu osnovne škole analizira se «masturbacija kao sastavni dio ljudske spolnosti» kao i «pogrješnost nekad raširenih vjerovanja o njezinoj štetnosti vjerovanja». Za djecu od dvanaest godina koja pohađaju šesti razred predviđa se analiza pornografije. Učenici će morati «raspraviti način na koji pornografija prikazuje ljudsku seksualnost te muške i ženske seksualne uloge».

Na temelju jednog od radnih listova objavljenih od Ministarstva, djecu od četrnaest godina, koja pohađaju osmi i posljednji razred osnovnog ciklusa, trebat će podijeliti u grupe u kojima ‘će glumiti’ neke situacije iz svakodnevnog života. Jedna od tih situacija, sigurno najuznemirujuća, opisana je od Ministarstva na sljedeći način: «Petak je navečer i Tanja je na zabavi koju su priredili neki vršnjaci koje poznaje samo iz viđenja. Ponudili su je pićem i popila je dvije votke sa sokom. Počinje plesati, osjeća toplinu u tijelu i soba se počinje okretati oko nje. Primijeti da je gleda Kristijan, stariji mladić koji se kreće u popularnom društvu. On je osoba s kojim bi sve njene prijateljice rado hodale. Kristijan joj prilazi i Tanja ne može vjerovati svojoj sreći. Plesu čvrsto priljubljeni. Kristijan predloži da odu na kat jer je ovdje vruće. Odlazeći, Tanja primijeti da je gore mračno i da nema nikoga. Zamoli Kristijana da se vrate. On se nasmije govoreći joj:“Zar mi je vjeruješ?“ Kristijan je počinje dirati po tijelu i povuče je na kauč. Govori mu „ne“, neka prestane, pokušava se maknuti od njega. Počinje plakati, ali on sve to ignorira. Prisili je na spolni odnos».

Ponavljamo: ovu scenu trebaju igrati ulogama dvoje ili više učenika od četrnaest godina.

Petnaestogodišnjacima će spolni čin biti predstavljen kao normalan fizički čin bez ikakvog moralnog značenja i bez ikakve vrijednosti. Učenici će učiti, kroz praktične vježbe, kako navući prezervativ, kako koristiti kontracepcijske pilule (pitanje takozvane 'zaštite' predstavlja središnju točku čitavog programa za srednje škole); morat će raspravljati o raznim stajalištima koji postoje vezano uz abortus, definiran eufeministički ’prekid trudnoće’. Učenicima trećeg srednje (sedamnaest godina) bit će prikazan homoseksualni čin kao posve naravni; homoseksualne zajednice su definirane riječju 'brak' i stavljene u isti rang s bračnom zajednicom između muškarca i žene.

U čitavom programu nema nikakvog odgoja za vrijednosti, za ljubav, za život koji nastaje kao plod tjelesnog odnosa dviju osoba koje se vole, za obitelj. U čitavom programu, riječ ljubav se spominje samo jednom, te se niti jednom barem u najmanjoj mjeri spolni čin ne spominje kao sredstvo prenošenja života.

Od trenutka kad su objavljeni ovi programi Ministarstva obrazovanja (potkraj rujna 2012.), udruge roditelja koje promiču ljudske i kršćanske vrijednosti, na poseban način VIGILARE i GROZD, pokrenule su kampanju snažnog podizanja svijesti kod roditelja školske djece o sadržajima tih tečajeva seksualnog odgoja.

Vrlo brzo crkvena hijerarhija stavila se na čelo u ovoj borbi, u kojoj se na poseban način istaknuo zagrebački nadbiskup, kardinal Josip Bozanić, a među svećenicima, studentski kapelan u Zagrebu don Damir Stojić, salezijanac, poznat u čitavoj Zemlji po tome što na svojih katehezama često obrađuje temu „Teologija tijela“ Ivana Pavla II. Hrvatska biskupa konferencija pokrenula je niz tribina za roditelja svih biskupija i župa, a na Božić je distribuirala letke u svim crkvama, u kojima su detaljno prikazani sadržaji tog programa spolnog odgoja, te su roditeljima dane upute roditeljima o tome što učiniti da bi zaštiti svoju djecu, uključujući i extrema ratio o izvlačenju djece s te nastave, iako će taj izostanak od škole biti sankcioniran kao ‘neopravdani sat’.

Ubrzo su biskupi postali predmetom klevetničke kampanje od strane medija koji su stali uz bok ljevičarskoj vladi, kao i vrijeđanja i provokacija koje dolaze izravno iz redova same Vlade. Crkva je od strane izvršne vlasti upozorena da se ne ’miješa' u školske programe te je optužena da laže. Ministar branitelja iz Domovinskog rata, Predrag Matić, došao je čak tako daleko da je kardinala Bozanića usporedio s pokojnim srpskim predsjednikom i ratnim zločincem Slobodanom Miloševićem.

Predmetom teških kritika bio je i pomoćni zagrebački biskup Valentin Pozaić, koji je prigodom jednog okruglog stola o istoj temi, a koji je održan prije dva tjedna, održao hrabar i jasan govor protiv politike vladajućih o odgoju mladih. Pod izlikom poziva mons. Pozaića na novu Oluju (naziv operacije koja je 1995. dovela do oslobađanja dijelova zemlje okupiranih od pobunjenih Srba), mediji skloni vlasti su ga optužili da želi potaknuti na oružanu pobunu za rušenje demokratskih institucija, došavši čak i do toga da ga se uspoređivalo s jednim neuravnoteženim čovjekom koji je tih istih dana postavio nekoliko eksplozivnih naprava koje su eksplodirale u Zagrebu.

Totalitarističke metode izvršne vlasti u provođenju ovog programa potvrđuje i činjenica o prijetnjama vlasti otkazima nastavnicima i ravnateljima školskih ustanova u slučaju da ne provode program u njegovoj cjelovitosti, negirajući im tako pravo na priziv savjesti. Danas u Hrvatskoj, zemlji koja će za pet mjeseci ući u Europsku uniju, tko se usudi govoriti protiv vlasti ostaje bez posla. Najbolji primjer ove politike predstavlja val smjene ravnatelja škola krajem 2012. – jasno upozorenje toj kategoriji da neće biti mjesta za nikakvo protivljenje -, kao i uklanjanje s radnog mjesta novinarke javne radio-televizija zbog toga što je prikazala emisiju o manijaku Alfredu Kinseyu, osnivaču istoimenog instituta seksologije, na čijim se pseudoznanstvenim pretpostavkama temelji program spolnog odgoja nametnut školskom sustavu od strane vlade. Na isti način, jedan sveučilišni profesor u Zadru uklonjen je iz službe nakon što je o rodnoj ideologiji govorio skupini mladih u jednoj župi.“

Izvor: http://www.lanuovabq.it/it/articoli-croazia-gli-ex-comunisti-la-buttano-sul-sesso-5650.htm

Prijevod: E.V.

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Crkva u svijetu

Još iz rubrike: