Devet savijeta kako ovladati bijesom

Ponekad je teško kontrolirati sebe kada se bavite neposlušnim djetetom, neumoljivim supružnikom, lijenim kolegom s posla ili neodgovornim vozačem automobila.
Autor: pl.aleteia.org/Laudato/D.T. Photo: pixabay.com ponedjeljak, 25. studenog 2019. u 15:27
Kod kuće, na poslu ili za volanom. Mnogo je situacija u kojima je lako upasti u zamku bijesa, odnosno srditosti. On je jedan od glavnih grijeh, a može biti izvor mnogih drugih prijestupa. Srećom, uvijek možemo preko njega pobijediti... tako da ne ulijevamo negativne emocije u okolinu.
 
Ponekad je teško kontrolirati sebe kada se bavite neposlušnim djetetom, neumoljivim supružnikom, lijenim kolegom s posla ili neodgovornim vozačem automobila. Ako u tim i drugim sličnim situacijama osjećate da se iz vas gnjev razlijeva, ili se osjećate kao da izbacujete svoju agresiju, ovih nekoliko savjeta će vam definitivno pomoći da ostanete mirni i ugušite bijes u začetku.
 
1.
NAPRAVI KORAK UNAZAD ...
Odmah se odmaknite od onoga što vas ljuti, onoliko koliko je moguće. Čuvajte potpunu tišinu dok traje ovaj napad - savjetovao je sv. Arški župnik. Umjesto da kod kuće razbijate tanjure, jer vas dijete ili supružnik dovode do ludila, bolje izađite na zrak, duboko udahnite dok se ne malo ne ohladite! Ponovite onoliko puta koliko vam treba: "Isuse, blaga i ponizna srca, učini srce moje po srcu svome."
 
2.
… ALI NE BJEŽI
 Povucite se na trenutak, dok se ne smirite, a zatim vratite se osobi koja vas je uznemirila. Dok ne razjasnite tu stvar i ne oprostiš, sukob će visjeti u zraku. Najvažnije je, međutim, iskoristiti priliku koju je pružio Bog da raste u ljubavi prema bližnjemu, poniznosti i nježnosti.
 
3.
POSTAVI SE U SITUACIJU BLIŽNJEG
Čak je i antički filozof Seneka rekao: Nitko nije rekao sebi:" Učinio sam ili mogao sam učiniti ono zbog čega patim." Svi su usredotočeni na čin, a ne na namjeru počinitelja. A počinitelja treba uzeti u obzir: je li to htio učiniti ili je to slučajno učinio? Je li bio prisiljen ili zaveden? Stavite se u položaj onoga koji vas nervira. 
 
4.
VJEŽBAJ STRPLJIVOST
Bijes savladajte krepostima: strpljenjem, predanošću, nježnošću.
 
5.
ODBACI PERFEKCIONIZAM
Koliko izljeva bijesa ima ukorijenjenih u našim neuspjesima, osjećajima nepravde, čak i kad je riječ samo o nekim lažnim zamišljanima preko kojih se hranimo svojim sposobnostima, radom, vezama ili nekim prijateljstvom. Vrtlog našega bijesa moći ćemo napustiti tek kad odbacimo „ponosnu sliku samih sebe“, savršenu viziju sebe i želju da kontroliramo sve oko nas. Moramo naučiti s humorom prihvatiti da stvarnost nije uvijek podređena nama i činjenica da drugi nisu baš onakvi kakvi bismo željeli da budu. 
 
 6.
ODBACI OPIJATE I ENERGETSKA SREDSTVA
Pazite na svoje tijelo, odmarajte se, budite trijezni (mnogi izljevi bijesa uzrokovani su ili se intenziviraju kavom, alkoholom ili drugim stimulansima). Unesite tišinu oko sebe jer buka potiče agresivnost.
 
7.
RAZMISLI O PONIZNOSTI
"Učite se od mene jer sam krotka i ponizna srca" (Mt 11, 29). Isus s razlogom kombinira ove dvije karakteristike: ponizni su ljudi tihi. 
 
8.
PROFESIONALNA POMOĆ U PROCESU OZDRAVLJENJA
Kada su napadi bijesa nekontrolirani, pretjerani, učestali i dugotrajni, morate potražiti pomoć stručnjaka. Dobra volja sama po sebi nije dovoljna da se prevlada problem bijesa.
 
9.
OPROST – NAJUČINKOVITIJA TERAPIJA
S vremena na vrijeme čitajte veliku himnu sjedinjenja, a to je Pavla poslanica Efežanima.

 
Da biste komentirali, prijavite se.